2010-07-31 | 18:23:32

Åland.

EY!
Haha, jag vet att detta är världens längsta inlägg men det är nämligen så att jag har vart på Åland i en vecka
och har kind of gjort en resedagbok. ;o Man behöver ju inte läsa allt samtidigt om man inte vill. :'>
EY!

Haha, jag vet att detta är världens längsta inlägg men det är nämligen så att jag har vart på Åland i en vecka och har kind of gjort en resedagbok. ;o Man behöver ju inte läsa allt samtidigt om man inte vill. :'>



24 Juli
Höhö äntligen hemmastadd.
Klockan är nu 14 och jag har vart uppe och röjt sen 5 imorse.. dessutom så gick jag aldrig och la mig. ;O
Våran båt gick runt 10 tiden och det va snygga killar där. *tummen upp* xD Sen vare ju Tax Free också. :o Köpte bara en påse bilar samt en parfym jag längtat efter. (A) 

Update: JAG SÅG JUST VÄRLDENS STÖRSTA KATT:O Mamma påstår att rasen heter skeppskatt.. den hade 6 klor på varje tass och det såg ut som att hela katten skulle sprängas. :X

Update:
Hähä, har precis smällt i mig chilinötter och massa rödvin. Tjejorna är påväg till sauna! Men jag ska spela the sims 3 o kolla sommarkrysset istället. Mysmys! :'>

Godnatt 23.24, finsk tid. ;o



25 Juli

"ÅHNEJ, VI HAR SOVIT BORT HELA DAN!"
, skrek min mamma nyss... omg, klockan är ju bara halv 1 tänker jag. xD
Fast min dag började mer eller mindre klockan 7 imorse.. eller ja, klockan 6 svensk tid så Viktor precis kom hem från sitt festande och beslöt sig för att ringa utlandssamtal till mig från sin morsas telefon, smartass. :P
Men det va rätt charmigt, trots att han va packad som ett as. xD 

"
jag fick välja mellan att knulla en padda för gratis alkohol eller åka hem och snacka lite med dig, så jag åkte hem. :D"

Förresten så fyller mamma 44 idag. :')

Note to myself:
Vi minns att Färska Prinsen va kul musik. ;o (Finns han på Spotify tro? ;D)

Update:
Fyfan, jag börjar nästan tro att bromsen är Ålands nationalinsekt..
va vid stranden nån timma bara och lyckades få 5 bett. Dessutom bada jag i saltvatten,
hoho Casandra är en saltig och bränd kräfta. 

Update:
Alkoholpåverkad. 

Update:
Haha naw, barnen vi åker med är så kramiga. :*) Nu är klockan två finsk tid och jag ska nanna kudden! Bajsbajs.
Haha, kackari i kalsarit. 


Rasmus, Inez och Tim. 



26 Juli

Gomorron.
Jag
Har
Ont
I
Huvudet.

Höhö, idag är det inte sol.. så då ska vi inte sola. Nej, jag ljög. Nu kom solen fram. WIN. :']

Fast allvarligt. Idag är det en sådan åkaochhandladagplustittaruntdag för vi har inte hunnit göra det än.
Planerat att göra det igår egentligen.. men sen sket vi i det eftersom morsan fyllde åår. ;o 

Update:
Hihi.. jag fångade just asbra bilder på en vild harunge. :')




(klicka för större bild) Bilderna är helt ofixade, så ni vet. ;o Stod säkert två meter ifrån när jag tog bilderna. :]

Update:
Heyheyhey!!!! Nu har vi vart förbi en sväng på Käringö där vi fikade och tittade på djur..
sen knalla vi runt bland fiskebodarna där saltkråkan spelades in. ;o Blev aslack i början för jag fick
bara höra att vi skulle åka o handla.. så fick inte med mig nån kamera. :(( Som tur va så hade jag mobilen
med mig iaf.. så fick bilder på strutsarna, vildsvinen samt kronhjortarna iaf. ;o Och TIHI.. jag klappa en kronhjortshona. :')
På affären lyckades jag smugla ner en vattenpistol i kundvagnen utan att pappa såg.. så ikväll blire lite sattyg. (A)
Ajustee, tioåringarna mobba mig för jag va bakis i morse, jävla mamma o skvallra. ;o

--Skulle varit bild på massa djur här, men eftersom jag nu inte hittar min mobilsladd så blire inte så--

Update:
Höhö, asmysig dag. Inez är min flicka nu, innan har hon slått o nypt mig för att jag är läskig. :')
Vi plocka snäckor tillsammans och hämta sand.. så gjorde vi dekorationer med ljus och grejer.. skitkul.:D
Sen nu på kvällen fiska vi lite och det va så mysigt att jag blir uppdragen ur sängen klockan sex på morgonen imörrn, ;o.. och klockan är ju
halv tolv nu.. så hejdå! :D 





27 Juli
Fyfan vilken härlig morgon. Tro det eller ej, men Casandra blev uppdragen ur sängen klockan 5 på morgonen 
för att fiska..och det va asballt, för där vi fiska nästan kokade det... hoppa fisk överallt! ;o
På tre timmar så lyckades jag få 2 fiskar, 4 ryck och 4070432710734 nagg. :oooooo Så cool. xD


Stället vi fiska på, min fisk och hans HUGGTÄNDER! :@ (klicka för större bild)

Update:
Haha, Casandra dog efter fisketuren. :o Sov 5 timmar, sen käka jag o hoppa in i bastun! Snart blire mys med familjen. :]



28 Juli

EY
Denna dagen småsög. Skulle fiskat kl 5 imorse men det regna.. så jag slagga till 11 istället.
Då blev det plötsligt panik för att vi skulle iväg till Mariehamn.. där vare festival och jag fick reda på att Hoffmaestro & Chraa skulle spela 
klockan 22 ikväll.. men inträdet kostade 30€ efter 18 så jag fick inte gå..;o



Efter att morsan och jag konstaterat att Åland inte vet vad mode är så åkte vi vidare till Kastelholm för att kolla på ett slott från 1300-talet
men det var 7 minuter till stägning så det sket sig också. SUUG.

Update:
Höhö,blev kvällsfiske istället. Gick bra. :]





29 Juli
Godmorgon! Vet ni, idag är det första dan som jag har abstinens efter internet. :o Eller ja.. har väl 
haft det hela veckan men just idag känns det som att jag MÅSTE ha det.:o Men det är lugnt..i övermorgon klockan tolv ska vi va ute ur stugan
och då åker vi hem igen. :) 

Idag är det vikingamarknad, 1300-talsslott, fängelse och fotografiskt museum som står på listan.. vi får se om vi hinner med allt. ^^

Update:
Hejhejhej! Ja, det där va ju kul. Jag gick i ett slott utan tak i oväder, sket i fängelset för att det bara va skit 
och drack ur ett odiskat glas på ett värdshus. :] Vikingamarknaden kosta 10€ i inträde för att sen betala för det man köpte. xD
Var dock asmysigt.. blev sjukt lajvsugen. :( 



Efter det blev det Mariehamn igen, där fikade vi med den andra familjen.. senare ikväll blire nå pizzahak med hela gänget!

Jag längtar hem. :(



30 Juli

Ingen uppdatering pga bokmalssyndrom. Läste ut Om jag kunde drömma.


31 Juli

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEM:D:D:D:D::D:D:D:D Saknar min misse och mitt internet, samt mina vänner. ;o

Update:
YAY, HEMMA WOHO, FYFAN VA SKÖNT. :D:D:D:D:D:D::D


Så. Klar. Hehe. POSS
0 Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!