2013-04-01 | 20:01:43

Turkiet del 1.

Hej! 

Ja, jag vet att det varit en evighet sen sist.. men jag har varit borta mycket och helt enkelt inte orkat lägga tid på det. Men nu kommer det en bildbomb från Turkiet! Dock så har en viss Tobias redan laddat upp alla bilder på fb så majoriteten av dom som läser min blogg har säkert redan sett vad vi gjort för något.. Men:

Detta var utsikten från vårat första hotell! Vi ankom på natten och Tobbe gick ut på balkongen och sa "jag tror det är vatten här, jag hör något som brusar".. vi kissade nästan på oss av snygghet när vi såg vad vi såg.. så att säga! 

Mer från hotellet, här är Antalya! 

Vi besökte ett vattenfall som heter Kursunlu och var väldigt vackert. Som ni ser på bilden kunde man även gå bakom vattenfallet, vilket vi gjorde men fick mkt dåliga bilder där. 
 
Vi besökte nån fattig by som hade en akvedukt som man fraktade vatten från bergen på förr i tiden. 

Apelsinträd, ööööverallt. 
 
Vi var i en gammal romersk stad vid namn Aphrodisias. Här är stadens entré. 
 
Det fanns en liten stadio i staden också!
 
Vi var även i en annan gammal romersk stad vid namn Ephesos, där hade dom snygga antika toaletter. 
 
I mitten av skithusrummet fanns det en liten scen där musikanter brukade sitta och spela musik för dom nödiga. 8'D
 
Ett två våningar högt bibliotek med en hemlig gång till stadens horhus, så männen i denna stad var inte direkt pålästa, även om deras fruar trodde det. 
 
Ephesos hade även en yttepytteliten teater som man blev höjdrädd i. 
 
Den minimalistiska teatern utifrån!
 
Mer bilder kommer någon annan dag framöver, imorgon eller något. Puss å kram!  
1 Kommentarer
hanna:

Många av dina bilder hade inte tobbe och du har snyggare bilder ;)

2013-04-02 | 08:27:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!