2013-03-11 | 11:06:05

Så jävla onödigt inlägg.

Hej alla söta! 

Nu är jag äääntligen hemma och det är sååå skönt! No offense, gillar Karlstad också och kul folk där.. men min mamma bor här. :( Dessutom har jag inte träffat Bålsta-folket alls på typ 2-3 månader! Hade nog inte haft så mycket hemlängtan om jag va med folk mer förra gången jag va hemma. Men ja. 

Det blir hektiska dagar denna veckan tror jag. Ska hinna med att va med Hanna, Ronja och Nadja, ska klippa mig, packa och fixa o dona lite hemma. På det hela kommer Tobias komma hit och grejer.. så åker vi till Turkiet på fredagen! Men det ordnar sig nog. Är ju bara fritisintressen egentligen så förstår inte ens varför jag gnäller! 

Igår åkte jag alltså hem. Va förbi Kumla för att lämna kvarglömda julklappar hos Åsa och fikade och hämtade sladd hos svärmor och svärfar. Sen vidare hem och det var så jobbigt.. för jag är nästan pank nu (utöver resepengarna). 

Åkte från Karlstad och tittade på bensinmätaren och tänkte "men detta klarar jag ju mig på, är ju fortfarande halvtank!" och körde nöjt iväg. Hann inte komma längre än kanske 5 minuter utanför Karlstad innan mätaren tappa en pinne. Aja, skitsamma tänkte jag och åkte vidare till Kumla. Lämnar Kumla och bilen piper att det typ är 10 mil kvar. Men det kan inte stämma för hann inte komma längre än till Arboga för än det va 3 mil kvar! Stannade och tankade och hade 77 kr på kortet. Råkar tanka för 77.40 och är tvungen att slänga fram massa kontanter (då jag blir orolig att jag kan ha fel om dessa 77 kr).  Kommer upp i typ 40 kr i enkronor men kortköpet lyckas åtminstone. 

När jag sätter mig i bilen så inser jag att bensinen jag just tankat inte kommer räcka längre än till Köping/Västerås men ack så fel jag hade. Passerade både Köping, Västerås och tillochmed Enköping.. men på Ekolsundsbron, alltså typ 5 minuter ifrån Bålsta så är tanken på noll och jag tror bilen ska dö vilken sekund på helst. Höll på att skita på mig lite, men lyckades ta mig in på preem iallafall. Tog 200 från reskassan och körde. Tror ni bensinmätaren drar något påvägen hem? Självklart inte. Så nu kan jag säkert köra 2 dar till! 

Jag inser att detta var ganska ointressant för er, men det skiter jag i. Hursomhelst. 

När jag kom hem så va Elliot, Sarah och Mathias hemma, så vi mös. Sen scrapbooka jag om Budapest, där vi va för typ ett år sen ganska exakt. Inte klart än men ni ska få se hur snyggt det blir sen! 

Har förresten bestämt mig för att göra månadsjournal. Alltså, scrapbooka med bilder från varje månad. Det blir kul. :) 
1 Kommentarer
Ronja:

Hahah hade fan gråtit om jag fått bensinstopp med inga pengar :p

2013-03-11 | 11:29:18
URL: http://deronche.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!